Vaak gestelde vragen


Hoe werkt sms-parkeren?

Heel eenvoudig. Je stuurt een sms met parkeerzone en nummerplaat naar 4810. Om de parkeerbeurt te beëindigen stuur je opnieuw een sms met Q naar 4810. Een gedetailleerde beschrijving van alle mogelijkheden vind je op deze website onder "Hoe werkt het?". Het eerste gebruik is altijd gratis, enkel niet in Knokke-Heist, Blankenberge & Durbuy. Daarna kan je je registreren via onze website.

Hoe kan ik me inschrijven voor sms-parkeren?

Dat kan via de pagina "registreren" op deze website. Je vult de gevraagde gegevens in en na enkele ogenblikken ontvang je je paswoord via sms. Hierna kan je de registratie verderzetten en de ontbrekende gegevens en eventuele voorkeuren kenbaar maken. Indien je je mail-adres opgeeft ontvang je ook nog een bevestigingsmail met je registratiegegevens.

Is het eerste gebruik van sms-parkeren gratis?

Ja. Na het eerste gebruik kan je je registreren via onze website. Enkel niet in Knokke-Heist, Blankenberge & Durbuy.

Waarom heb ik een login en een paswoord nodig?

Bij het registreren kies je een gebruikersnaam en ontvang je een paswoord. Deze zorgen ervoor dat je kan inloggen op je persoonlijke webpagina. Op deze pagina kan je bepaalde instellingen van je account wijzigen, je krijgt een overzicht van je parkeerbeurten, het is mogelijk om parkeerbeurten te starten of te stoppen en ook je factuur kan je betalen via deze pagina als je met home-banking werkt. Hou je login en paswoord geheim om misbruik te voorkomen.

Wat indien ik mijn paswoord vergeten ben

Ja kan je gebruikersnaam en een nieuw paswoord opvragen door met je gsm een nieuw bericht met "PASS" naar 4810 te sturen. Dit is enkel mogelijk indien je als hoofdgebruiker van de rekening geregistreerd bent.

Hoe weet de controlerende parkeerwachter dat ik mijn parkeerbeurt betaal via sms?

De parkeerwachter voert de controle uit met een handterminal. Hij voert de nummerplaat van de geparkeerde wagen in en kan op die manier controleren of de nummerplaat aangemeld staat bij P-mobile. Het is uiteraard belangrijk dat je je correct en met de juiste nummerplaat aanmeldt op ons systeem. Vergeet niet dat de nummerplaat zonder spaties moet ingegeven worden!

Wat als ik toch een parkeerretributie krijg ondanks het feit dat ik mij aangemeld heb bij P-mobile?

Dan kan je een bezwaarschrift indienen. Volg hiervoor de instructies op de retributiebon. Indien uit de database van P-mobile blijkt dat je inderdaad met de correcte nummerplaat en zone aangemeld was op het moment van het uitschrijven van de parkeerretributie, dan zal de retributiebon geannuleerd worden.

Hoe weet ik of het systeem in werking is?

Je ontvangt steeds een bevestigings-sms enkele seconden nadat je een parkeerbeurt gestart of gestopt hebt via sms tenzij je optie hebt uitgeschakeld op je persoonlijke webpagina (standaard wordt deze functie "AAN" gezet).

Wat indien ik geen bevestigings-sms ontvang?

Het is mogelijk om via je persoonlijke webpagina het versturen van een bevestigings-sms uit te schakelen. Waarschijnlijk is dit de verklaring. Deze dienst kan op elk moment opnieuw geactiveerd worden via je persoonlijke pagina. Indien je deze dienst niet uitgeschakeld hebt maar je ontvangt toch geen bevestigings-sms, stuur je best een vraag om informatie naar P-mobile. Dit kan door een sms te sturen naar 4810 met als boodschap "I".

Kan ik sms-parkeren met een voorafbetaalde gsm-kaart?

Ja.

Kan ik meerdere gsm-nummers gebruiken?

Als particulier kan je tot vier gsm-nummers opgeven. Bedrijven kunnen meerdere gsm-nummers toevoegen. Het eerste gsm-nummer is altijd de hoofdgebruiker en bezit de administratorrechten.

In welke steden kan ik sms-parkeren via P-mobile?

In Aarschot, Lier, Knokke-Heist, Mortsel, Temse, Zottegem, Dendermonde, Blankenberge, Boom, Geel en Nieuwpoort. Andere steden zullen weldra volgen.

Kan ik sms-parkeren als ik niet steeds met dezelfde wagen rijd?

Geen probleem. Je account is gekoppeld aan je gsm-nummer. Het volstaat om de nummerplaat van de wagen te vermelden in je sms.

Indien ik publiciteit aanvaard in mijn bevestigings-sms bestaat de kans dan dat ik ook op andere momenten berichten met publiciteit ontvang via mijn gsm ?

Neen, als je akkoord gaat met publiciteit geldt dit alleen voor de bevestigings-sms. Je zal geen andere publicitaire boodschappen ontvangen, en je gegevens worden ook niet doorgespeeld aan derden.

Hoe kan ik mijn dossier opzeggen ?


U stuurt een sms met boodschap Q user naar 4810 met het hoofd gsmnummer.